02 jaanuar 2007

kolmas silm


Sellesinatse viltimiskatsetuse eesmärgiks oli proovida nii kontrastseid toonivaheldusi, kui ka sujuvamaid gradatsioone. Toonide sulandumine on märgviltimise puhul palju hõlpsamini tehtav kui selgete piirjoonte saavutamine, samas leidsin netist soomlanna Karoliina Arvilommi kaunid tekstiilid, mille puhul tundub lausa uskumatu, et viltimisnõela kasutatud ei ole. Täpseid juhiseid sääraste esemete valmistamiseks pole ma veel leidnud, kuid minu mõistmist mööda on tegu erinevate detailide eelviltimisega.
Viltisin ka oma taiese keskosa mõnda aega eraldi ja püüdsin selle hiljem ühendada raamiva heledama osaga. Ühendus jäi kahjuks pisut ebaühtlane, mispeale võtsin ikkagi välja nõela ning viltisin õhematesse kohtadesse lisaks. Sattusin aga hoogu ning peagi tekkisid mu pildile kiired ja ristimärgid, justkui oleks neil mingi oma plaan.
Lõpetuseks lasin pesumasinal kogu pilti veel pisut ühtlasemaks vanutada. Algne suurus oli ca 70x70 cm ja pärast kõiki viltimisi jäi järele umbes 40x40 cm.
Mulle tundus et see silm lausa igatseb meie tegemiste ühe valvata ning ma riputasin ta esikuseinale (täpsemalt: lõin kahest nurgast naelaga seina :) Tundub, et silm on rahul ja meie elu on samuti rööbastel!

2 kommentaari:

Unknown ütles ...

lahe padi! see seest heledam silm on väga efektne.

sa võid googeldada "pre-felt" ja "inlay felt", vaata, mis leiad. pmst tuleb lõigata õrnalt kokkuvilditud tükist sobivad kujundid ja laotada need siis villaloori peale. vanuvad külge ja piirjooned jäävad selged. see vaid teooria, praktikas ma ise katsetanud pole.

kyyks ütles ...

Eelviltimisega tundubki olevat see kunst, et tuleb katse-eksituse teel kindlaks teha õige kõhutunde mõõt, kui palju on paras. Aga kirkaid toone saab nõnda küll säilitada ja õnneks on vildi puhul alati võimalik veidi veel "edasi teha".